Winkelcentra, oogziekenhuizen en aardbevingen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Winkelcentra, oogziekenhuizen en aardbevingen.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Winkelcentra, oogziekenhuizen en aardbevingen..

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

26 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!
Jeetje, wat een nieuws zeg, deze week, met die aardbeving in Christchurch! Een jaar geleden zat ik daar nog. De mooie kerk in het centrum waar mn hostel een paar meter vanaf zat is nu ingestort. Een collega waar ik mee gewerkt heb in Australie die zat daar op dat moment. Foto's zijn echt hart verscheurend, gelukkig is zij veilig weggekomen, maar twee van de mensen die voor het zelfde bedrijf werkten (zij werkt daar dus nog steeds voor maar nu op een andere locatie) zijn nog steeds vermist. Ik ben toch blij dat ik dat niet heb meegemaakt.

Afgelopen zaterdag wilden we eigenlijk naar het wisselen van de wacht bij buckingham palace, maar het goot :( dus dat deden we maar niet. We zijn naar het grootste winkelcentrum in Europa geweest, Westfield. Dat is echt suuper mooi! Echt veel geld om te spenderen hadden we nog niet, maar we konden alvast een beetje kijken wat we wilden kopen als we eenmaal wat geld krijgen :)

Zondag hebben we helaas in het oogziekenhuis van Londen doorgebracht. Chris kwam vrijdag avond thuis met bloed doorlopen ogen, en zondag vond ik het wel genoeg geweest en heb k hem maar meegesleept naar dat oogziekenhuis (dat zit vlakbij mn werk). Na een paar uur wachten bleek dat hij een virus in zn ogen heeft. Hij heeft druppels gekregen om het nat te houden, en gelukkig is het nu al een stuk minder. In het begin deed hij er sochtends echt een half uur over om zijn ogen open te doen, echt eng en zielig :(

Toen Chris donderdag nacht thuiskwam van werk, checkten we gelijk de rekening om te kijken hoeveel hij dit keer gestort had gekregen. Was het meer dan dubbel zoveel als normaal! Dus wij dachten natuurlijk dat het een fout was, chris de volgende dag gevraagd, bleek dat alle teveel betaalde belasting er ook bijgestort was, dus het was ons geld :D dus vandaag natuurlijk even wezen shoppen (A) ik heb een mooie regenjas van Nike (want mijn winterjas is en veel te warm, en zo lek als een mandje) voor als ik naar werk wil lopen. Chris heeft een mooie (fel oranje!) Jas, we hebben nog wat andere dingen geshopt (maar zaterdag in oxford street is wel een beetje een hel) en lekker sushi gegeten :D

Morgen willen we een beetje tshirts shoppen in de markt vlakbij ons, daar hebben ze echt zulke gave dingen! Het is echt niet zomaar een markt, het is zoals ik het nog nooit eerder heb gezien! en... ze hebben daar van die giga bakken met van die speciale visjes er in. In Nederland noemen ze het Dr.Fish geloof ik (en is het super duur). Ze eten de dode huid van je voeten af. Op Fraser Island(Australie) in een van de meren zouden ze ook zitten, maar hebben we ze helaas niet gezien toen. Hier is dat dus super goedkoop! Dus dat wil ik ook zeker morgen proberen.

Kusjes en groetjes aan iedereen!
Nadine

• 26 Februari 2011 - 18:22

SaSx:

Hey Nadine,
    'k Moest nog aan je denken n.a.v. al deze berichtgeving. Count your blessings!
    Van harte beterschap voor Chris! Liefde maakt blind hè....?! :-D
    Ben benieuwd hoe jij de luxe spa behandeling zult ervaren en hoe zullen de vissen hún sushi vinden???
    Hopelijk voelen jullie je als een vis in 't water, heb 't goed!
    SaS & de rest
    xox

• 27 Februari 2011 - 14:18

Tim Sokkie:

Hoi Nadine,

We zijn gisteravond terug gekomen van vakantie en we hebben het reuze naar ons zin gehad. Alle benen en armen zijn ook nog heel!! Hadden twee dagen sneeuw en twee dagen stralend mooi weer, de rest was bewolkt. Mogen we dus niet over mopperen. De sneeuw was geen overbodige luxe want toen we aankwamen lag er niet zoveel alhoewel de pistes wel erg goed waren.
    Leuk om te horen dat het jullie financieel beter beter gaat nu. Wel een beetje voorzichtig met de uitgaven he want je moet er een hele maand mee voort!!
    Ben je met je voeten nu al in de bak met visjes gaan zitten?? Misschien met je rubber laarzen gelopen de hele week, want dan ruiken je voeten zo lekker!! Hahahahahah.
    Wel heel goed dat je met Chris naar de oogarts bent geweest want anders had het misschien wel verkeerd afgelopen en had ie je nooit meer aangekeken!!
    Arjan ontvangt morgen de uitslag van de cito-toets en dan kunnen we op scholen in gaan schrijven. We willen als eerste op het KKC inschrijven en als 2e mogelijkheid op het Broklede in Breukelen voor het Gymnasium waar ze ook veel Beta-onderwijs aanbieden. Is ook een erg mooie en goed georganiseerde school. Is tevens ook niet zo ver weg (11Km) want het KKC is ruim 20 Km reizen en dat is erg veel.... Maar het KKC heeft wel onze voorkeur alleen is de kans op toelating erg gering omdat we te ver weg wonen....ff afwachten dus.
    Jelle gaat ook goed op school maar heeft alleen soms wat concentratie problemen. Toch vangen ze dat goed op door hem soms apart te zetten met proefwerken, en dat werkt goed. jelle is alleen niet zo zeker van zichzelf. Als je echter naar zijn resultaten kijkt dan heeft ie daar geen reden toe. Op zaterdag gaat Jelle naar de Circusschool in Woerden waar ze allerlei leuke stunts leren, en daar is ie heel goed in !!!

Maar ik moet afsluiten want er ligt hier nog een heleboel werk te wachten!!

Veel plezier samen en we hopen gauw weer van jullie te horen!

Greetings from worldcity of Wilnis.