Chinees nieuwjaar! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Chinees nieuwjaar! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Chinees nieuwjaar!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

09 Februari 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo allemaal!

Thnx voor de reacties! echt heel fijn om terug te krijgen :) Zondag zijn we niet naar Greenwich gegaan, want... het was Chinees nieuwjaar! Echt super gaaf, in Londen is een van de grootste vieringen van het Chineze nieuwjaar in het Westen. Dus daar moesten we heen natuurlijk!

Heel Chinatown was afgezet en overal waren mensen en hoorde je van de knal kindervuurwerk dingen, overal waren lampions, en op Trafalgar Square was een groot podium waarop allemaal dingen gedaan werden! We hebben de traditionele nieuwjaars dansen gezien, met van de grote popachtige beesten waar mensen in zitten maar ook muziek, een goochelaar, andere super mooie dansen, vechtsport/dans en Kungfu Panda :P dat werd allemaal afgesloten met veel vuurwerk :D dat was echt heel gaaf om mee te maken. Vorig jaar was er ook Chinees nieuwjaar in Sydney, maar dat hadden we helaas gemist en toen is het enige wat we hebben meegekregen vuurwerk in de verte, op valentijnsdag.

Helaas ook slecht nieuws, we hebben onze vakantie naar Dublin voor St. Patricksday moeten cancellen. Helaas hebben we daar dan nog niet genoeg geld voor, maar het geld wat we aan het einde van onze tijd hier over houden (Chris krijgt zijn geld per week, maar ik per maand en dus pas eind februari) gaan we apart zetten zodat we in ieder geval volgend jaar kunnen gaan. (volgend jaar valt het ook in het weekend dus dat komt ook mooi uit)

Is er iemand die mee wilt :P?

Liefs,

Nadine

• 09 Februari 2011 - 20:31

SaSx:

Zo, fortune cookies.... ;-)
    Welkom in het Jaar van het Konijn!Wat 'n leuke ervaring, nieuwjaar vieren in Chinatown! Ben jaloers :-)
    Geniet van alle mooie dingen op jullie pad en alvast:
    Happy Valentine's day!

• 11 Februari 2011 - 14:46

Nadine:

Dank je! Maar we weten nog niet wanner we valentijnsdag vieren, aangezien chris de hele dag moet werken. Maar daar tegenover staat dat hij het hele weekend vrij is erna :D
    jullie ook alvast happy valentines day!
    (en nog gefeliciteerd met Vera natuurlijk!)
    Xx

• 12 Februari 2011 - 13:01

Marjan :

Hoi Lieve mensen,
    Wat onwijs gaaf nieuwjaar in China town,
    Hebben jullie er niet een paar leuke foto's van???? Kunnen we een beetje meegenieten.
    En wat betreft valentijnsdag, moet Chris 24 uur werken??? Dan vieren jullie het maar in bed kan ook leuk zijn.
    Maar ik word wel een beetje jaloers van al die leuke dingen die jullie doen, dus hier een kleine revange, volgende week gaan we een week heerlijk skieeen in Frankrijk. Joepie we hebben er onwijs veel zin in.

Groetjes van de sokkies en geniet van Londen en elkaar dan doen wij dat van Frankrijk.

• 12 Februari 2011 - 13:11

Timsokkie:

Hoi Nadine en Chris!

Lekker weekend nu, oder mus Chris heute Abend Arbeiten?
    Ben erg jalours dat Ihr beiden het Chinese Neujahr miterlebt habt. Daar had ik ook graag bij geweest!
    Habt Ihr diese Wochenende noch plannen?
    Er zal best etwas zu tun zijn in de stad of habt Ihr ein faules weekeinde ingepland?

Ik heb de taal een bisschen verteilt damit es voor allebei te lezen ist.

Vele Liebe Grusse en veel plezier samen.

Tim.

• 13 Februari 2011 - 18:32

Nadine:

Hoi!
    bedankt voor de lieve berichtjes, heel veel plezier in Frankrijk!
    Wij hebben gister een beetje door de stad gelopen, maar chris moet beide avonden werken helaas.
    Vieren jullie Arjans verjaardag op de 6e of in het weekend in april?
    Xx en groetjes aan de jongens!