Thriller - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Thriller - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Thriller

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

31 Maart 2011 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi allemaal!

Het is weer tijd voor een berichtje uit Londen :)
Er is een hoop gebeurd de afgelopen twee weken.

Eerst leuk nieuws :) Gister zijn Chris en ik naar de musical Thriller geweest (de musical over Michael Jackson) Die echt ongelooflijk gaaf was. Er was een kleine 'Michael' die zo ongelooflijk goed was (maar het niet zo leuk leek te vinden dat iedereen AHHH riep toen hij voor de tweede keer op kwam). Zeker het dansen was echt ongelooflijk gaaf.

Zaterdag zijn we in een ander gedeelte van London wezen shoppen, wat heel leuk was (en naar de bios geweest, dat is half zo duur buiten het centrum!) Zondag had Chris een dubbele shift, dus ik had een dag voor mezelf. Ik ging de stad in, wat foto's gemaakt, en super veel vernielingen gezien. Trafalgar square was onder gekalkt en verfbommen waren overal. Een aantal banken was compleet vernield,(alle) ramen ingeslagen, meer verfbommen. Maandag hoorde ik pas dat dat van de protesten was tegen de plannen van de regering om te bezuinigen.

Nu wat minder nieuws..

De situatie in het huis is heel slecht nu. Toen wij er kwamen wonen, woonden er twee portugezen, twee italianen een een franse jongen. Inmiddels zijn alleen de portugezen er nog, maar die zitten nu met zijn drieen op een (eenpersoons) kamer. Drie weken geleden trok er ook ineens een italiaanse jongen bij de twee italiaanse meiden in. Na een week amper te kunnen koken (altijd mensen in de keuken) niet warm kunnen douchen en altijd te moeten wachten voor de wc waren Chris en ik het zat. We wisten dat het absoluut verboden was om met meer mensen te wonen dan de bedoeling was, dus we zijn naar de huisbaas gegaan. Die Zaterdag is de italiaanse jongen er gelijk uitgezet, en hebben de portugezen een week gekregen om iets anders te vinden. Het was vrij duidelijk dat wij degene waren die het gezegd hadden, maar niemand heeft daar verder iets over gezegd. De portugezen zijn niet weggegaan de week erna, en zitten er nu nog met zijn drieen. Omdat ze met zijn drieen zijn, zitten ze vaak in de keuken in plaats van in hun kamer. Altijd wordt er gerookt, en dat ruik je in onze kamer heel erg. Chris is naar de huisbaas gegaan (ik had gevraagd of hij wilde vragen of het verboden was om in het huis te roken) Hij heeft gelijk verteld wie er rookten, en de huisbaas heeft een email verzonden naar iedereen dat er iemand geklaagd heeft en dat er absoluut niet gerookt mag worden. Om het niet erger te maken heb ik met twee van de portugezen gepraat. Gezegd dat ik een email had gehad dat het verboden was om te roken, en gezegd dat Chris en ik het ook fijn zouden vinden als ze niet meer in de keuken roken (of in de wc). Vervolgens werd ik 's nachts wakker omdat er mensen hard aan het praten waren. Een van de portugezen riep dat we best met zn allen in het huis konden wonen, dat Chris en ik stom en arrogant waren, en dat ie gewoon van plan was te blijven roken en schijt aan ons had.

Deze situatie is natuurlijk echt onhoudelijk voor ons (zeker nu ook nog eens het toilet stuk is en blank staat) Dus ik heb een email naar de huisbaas gestuurd en alles uitgelegd. De portugezen hebben ook al een paar weken hun huur niet betaald, en de huisbaas zegt te gaan proberen er wat aan te doen.

Maar, vandaag is het lekker zonnig buiten, dus ik ga van mn pauze genieten!

Kus en knuffels van mij!!

  • 31 Maart 2011 - 12:35

    SaSx:

    Sterkte met alle perikelen joh, bah, wat ellendig allemaal. Houd moed!
    Gaan jullie trouwens kijken of je een glimp kunt opvangen van het sprookjeshuwelijk de 29e april? Merken jullie iets van de hype?

    Lieve groet,
    SaSx

  • 31 Maart 2011 - 13:06

    Nadine:

    Jaa, we gaan zeker kijken of we wat kunnen meemaken van het huwelijk. Het is echt een gekkenhuis hier wat dat betreft! Alle winkels vol met dingen met Kate (of Catherine zoals ze nu kennelijk genoemd wil worden :P) en William. Koffie en Thee sets, vlaggen, vingerhoedjes en op de radio praten ze er dagelijks over. Een paar vande radio dj's sparen dingen van hun, en ze hebben ontdekt dat er een Royal Wedding motor, koelkast, stickerboek, snoepjes iets en nog veel meer is. Ik heb zelf van die cardboard levensgrote dingen gezien! Het wordt een nationale dag vrij... ik hoop dat ik het overleef, EN een glimp kan opvangen :)

    Als ik denk aan t huwelijk van Maxima en Willem-Alexander zijn ze er hier toch wel een stuk meer mee bezig.
    Liefs,

    Nadine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Londen

Nadine

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 43
Totaal aantal bezoekers 22935

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 19 Mei 2014

Uitwisseling naar Singapore

27 December 2010 - 18 Juni 2011

Groot Brittanië

17 November 2009 - 01 April 2009

Walkabout

Landen bezocht: