Harley's, Haaien en Witte stranden - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Harley's, Haaien en Witte stranden - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Harley's, Haaien en Witte stranden

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

10 Januari 2010 | Australië, Magnetic Island

Hallo allemaal!
het is alweer een tijdje geleden (of er is gewoon zoveel gebeurd)maar ik heb weer een update!

In 1770 heb ik met Ker, Sylvia en Joyce een scooterroo tour gedaan. Dat houdt in dat we met kleine harley's met ongeveer 100km per uur over de wegen zijn gesjeesd! Syl en ik voorop en rijden maar! Heerlijk, daarna lekker naar de zonsopgang gekeken en wedges gegeten.

De volgende dag ging ik duiken in het great barrier reef! Twee uur uit de kust, maar heerlijk weer gelukkig dus het koraal was super mooi. Verder heb ik een oranje schildpad(!) gezien, Nemo visjes(!!) en twee haaien van minstens 2.5m lang(!!!) Echt super vet. Verder heb ik ook nog een hele grote zeekomkommer vastgehouden (Blegh! dat voelt vies!)

Daarna gingen we alweer richting Airlie beach, waar ik Chris weer heb ontmoet. De eerste avond was gezellig bijkletsen (met een beetje veel vodka) en de volgende dag gingen we zeilen op de Whitsundays! We waren met een groep van ongeveer 24 mensen, en het was erg gezellig, maar bovenal de whitsundays zijn zooo mooi! Ondanks dat het weer gewoon naar was was het toch wel heel leuk! We hebben gezwommen in de zee, waar een ray zo ongeveer langs onze voeten zwom, we hebben gedoken (weer veel mooi koraal gezien, en er was een hele grote vis die je gewoon kon vastpakken en aaien!) en gesnorkeld (nog een nemovisje gezien!) twee nachten hebben we op de boot geslapen, en toen was het helaas al weer tijd om te gaan.

's avonds was de after party, met gratis pizza (van de domino's! :P) en daarna hebben we nog een tijd door airlie beach gezworven, om om 3u bij de Macca's te belanden en daarna naar bed te gaan. De laatste dag samen hebben we nog lekker gezwommen in de lagoon, en baklava gegeten bij de griek (daar had ie nog nooit van gehoord) en toen moest ik alweer afscheid nemen :( Die avond nog lekker meegefeest met de afterparty van Ker en Sylvia (weer gratis pizza :P)

Nu zit ik op magnetic island, het is hier erg mooi, en ik hoop morgen koala's in het wild te zien!

Groetjes en kusjes!


  • 10 Januari 2010 - 09:21

    SaSx & De Rest:

    Wat zie je er cool uit, leuke foto!
    Nou, ik lees 't alweer:
    't is 'komkommertijd' daar down under :-)
    Gaaf hoor, wat een ervaringen!
    Enjoy and take care of yourself!
    Greetings from a white and cold Holland xox

  • 10 Januari 2010 - 11:00

    SaSx:

    Hi Nadine,
    Nog 'n vraagje:
    Merk je zo gaandeweg nu nog wat van de cultuur van de natives van Australië? Of moet je daarvoor echt in een museum of in een Aboriginal-reservaat zijn? Ben je dat ook nog van plan?
    Ben héél benieuwd!
    Didgeridóóó!

  • 10 Januari 2010 - 15:41

    Timsokkie:

    Hoi Nadine,

    Wat leuk dat je vanmiddag belde. Je doet wel heel gave dingen daar zeg, volgens mij zitten er 90cc hondablokken onder die motorfietsen en wat gaaf dat je daar zonder motorrijbewijs op mag rijden!! Echt vet!
    Ik ben wel jaloers op je als ik zo lees wat je allemaal doet. Hier is het helemaal wit en er ligt een behoorlijke laag sneeuw op het ijs. Schaatsen gaat nog net en langs de arken schuiven we de sneeuw weg met de scootmobiel waar we een sneeuwschuiver op gemonteerd hebben. Gaat echt heel goed. Hebben net even hete schokomelk met jagermeister gedronken om weer wat op temperatuur te komen. Dat is even andere koek dan 30 graden buiten he.
    We missen je wel hoor!!
    Volgend jaar kom je wel weer schaatsen he.

    Heel veel dikke zoenen van de Sokkies en we wensen je veel avonturen toe.

  • 14 Januari 2010 - 08:43

    Lyonne (en De Rest):

    Hoi Nadine,

    Ik had helemaal niet in de gaten dat wij jou een berichtje kunnen sturen.
    We lezen je reisverslagen wel steeds en wat maak je veel mee en wat zie je ontzettend veel.
    Geniet er maar lekker van.
    Groetjes uit een Wit Woudenberg!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Magnetic Island

Walkabout

Recente Reisverslagen:

30 Juni 2011

Tokyo

28 Maart 2010

Lady Gaga, Formule 1 en... Kou!!!!!!

20 Maart 2010

Great Ocean Road

13 Maart 2010

Outback, Ayers rock en Flinders national parc

02 Maart 2010

Regen in de outback
Nadine

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 22935

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 19 Mei 2014

Uitwisseling naar Singapore

27 December 2010 - 18 Juni 2011

Groot Brittanië

17 November 2009 - 01 April 2009

Walkabout

Landen bezocht: