Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Fraser island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Fraser island

Door: Survivor

Blijf op de hoogte en volg Nadine

29 December 2009 | Australië, Sydney

Heey!
Ik zit nu alweer in town of 1770,
Fraser island was echt geweldig. Het is het grootste zand eiland van de wereld, en het enige met tropisch regenwoud op het zand.
3 dagen met 10 mensen in een four wheel drive, en kamperen. Ik zat met drie duitsers(Nicholas, Chanti en Teresa) Drie ieren (AJ, Stu en Paul)
en een ork uit slovenie waar ik de naam niet meer van weet:P
(genaamd ork omdat ze er zo uit ziet en zich behoorlijk asociaal gedraagd)

De eerste dag reden we eerst naar lake mackenzie, wat helder blauuw is en tussen de bergen licht, zo ongelooflijk mooi! Daarna weer terug door t regen woud over ongelooflijk hobbelige paden(voor zover je t paden mag noemen) en toen gingen we richting de eerste kampeerplek.
Gelukkig vonden we andere mensen van de groep (er waren vijf auto's) en savonds hebben we met vier auto's samen gezeten, gedronken en een spelletje gespeeld.

De volgende ochtend hadden we wakker moeten worden door de zon, maar het was bewolkt dus we waren veel te laat wachten, en moesten erg haasten om op tijd weg te zijn voor het vloed werd. Toen zijn we naar Indian Head gereden, een rots die doorloopt tot in de zee, en 50 meter h oog is. Beneden slaat de zee op de rotsen, en is de broed plaats van de haaien. Ook hebben we een hoop roggen gezien.

Daarna moesten we alweer naar de volgende campingplaats. Dit keer stonden we 's avonds met de vijf auto's bij elkaar. 's avonds werden we uitgenodigd voor een feestje bij de australische buren (antwoord op de vraag van martin; Australiers zijn een stuk gastvrijer en vriendelijker!) in het donker nog een stuk over het strand gelopen met Sylvia een van de ieren en Ben (een van de australische buren) die heeft me gewezen waar het southern cross is (wat op de vlag van australie staat) en er waren hele mooie vreemde blauwe lichtjes in het zand als het water weg spoelde. Later die avond begon het keihard te regenen, en was ik doorweekt en onder t zand toen ik bij de tent aan kwam.

De hele nacht heeft het geregend, en sommige mensen zijn bijna letterlijk hun tent uitgedreven. Ontbijten onder een zeil (we kregen vlees van de australiers! Worstjes, bacon en hamburgers. De ieren begonnen alweer om kwart voor negen aan het bier! daarna naar het wrak van het aangespoelde schip en daarna naar lake Wabby. Het goot nog steeds toen we bij lake Wabby aankwamen, dus is iedereen in zwemkleding twee kilometer door de heuvels naar het meer gerend. Onderweg was er een stuk wat wel op een woestijn leek, zo mooi! En de heuvel af was het meer, wat een erg warm welkom was!
En toen was het alweer tijd om naar huis te gaan!

Echt het mooiste wat ik tot nu toe gezien heb en een van de vetste dingen die ik heb gedaan!
Vandaag zijn we naar Town of 1770 gereden, en morgen heb ik mijn eerste surf les!
Lang bericht dit keer!

Groetjes en kusjes!!!

• 29 December 2009 - 10:40

SaSx:

Hang loose! Enjoy!

Liefs van ons uit V'veen!

• 29 December 2009 - 10:45

SaSx En De Rest:

Be careful!
    Beware of the great white! :-)

Ga je ook nog naar het Great Barrier Reef....?

• 31 December 2009 - 10:02

Verweij Family:

Sydney is hier zelfs op het nieuws! Om 14 uur onze tijd zullen we aan je denken hoor.
    Een mooie jaarwisseling gewenst daar beneden en natuurlijk:
    'n flitsend & stralend
    begin van het vervolg van je ontdekkingsreis!
    xox