Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Singapore! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Singapore!

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Februari 2014 | Singapore, Singapore

En dan nu eindelijk een berichtje over Singapore :) Na de andere blogs heb ik het zo druk gehad dat ik nog niet de kans heb gehad om over Singapore te vertellen.

Toen ik hier aankwam met het vliegtuig, wist ik dat ik super snel naar de campus van de Universiteit moest om bij mijn Hall in te checken omdat die om vijf uur zou sluiten. Wat ik me later realiseerde was dat eigenlijk helemaal niet goed was aangegeven waar ik dat moest doen! De campus is super groot en er zitten een paar flinke heuvels in, die geen pretje zijn met rugtas koffer en hitte. De taxi bracht me naar het student center, waar ik erachter kwam dat ik gewoon naar mijn hall had kunnen gaan. Dus ik met mn koffer helemaal weer helemaal naar beneden, om de verkeerde afslag te nemen en voor niks een andere heuvel op te klimmen (waar natuurlijk mensen aan de weg aan het werk waren die me uitlachten toen ik weer naar beneden kwam :p ).

Eindelijk bij mijn Hall, Hall 10, aangekomen was het al 17.45. Gelukkig waren er erg veel mensen voor me dus ze waren nog open. Wat een heerlijk gevoel, om zo mn eigen kamer in te stappen, en te ontdekken hoe groot het wel niet is! Mijn kamer is dubbel zo groot als de hostel kamer die ik in Hong Kong had en die ik moest delen met drie anderen.. Ik deel de badkamer met andere meiden op mijn verdieping, en de keuken is een ruimte met een magnetron en een ding voor koud en kokend water. Koken kan hier dus niet, dus daarvoor ga ik altijd naar 1 van de kantines. Wat wel lastig is, is dat ik hier geen koelkast heb dus zelfs voor ontbijt moet ik naar een kantine (of de Starbucks op campus :p). Wat wel super luxe is de hoeveelheid goedkoop en vers fruit die ze hebben hier, meestal eet ik fruit voor ontbijt met een wortelsap.

De eerste week was super vermoeiend, omdat ik al mijn vakken moest regelen. Ongeveer 6 websites zijn er nodig om erachter te komen welke vakken je kan nemen, welke leuk en goed zijn, je ervoor te registreren, wanneer de lessen zijn en je er daarna voor in te schrijven. En er was altijd wel een van die websites die ik niet kon vinden. Ik had maar 3 vakken in het begin, en daarvan heb ik er 2 laten vallen omdat ze te makkelijk waren (1 marketing vak gebruikte zelfs hetzelfde boek als wat ik in semester 1 heb gebruikt op de HvA). De week erna ging de inschrijfperiode dicht, en was ik super gestresst omdat ik steeds maar geen bevestiging kreeg van de HvA dat de vakken die ik had gekozen ook erkend zouden worden voor studiepunten. Uiteindelijk heb ik 5 vakken; ik volg Chinees, Revenue Management (gericht op hospitality), Information Systems in Financial Services, Economic principles; a Singapore Perspective en een vak over de Chinese economie. Allemaal heel erg interessant en super verschillend.

De Chinese lessen zijn erg lastig omdat de uitspraak zo moeilijk is, maar gelukkig heb ik een hele goede lerares. De Chinese grammatica is een stuk makkelijker dan de Japanse, waardoor ik een beetje spijt heb dat ik Japans heb gekozen op de HvA omdat grammatica helemaaal niet mijn sterkste punt is. De andere lessen zijn goed te doen, en de meeste erg interessant. Ik heb tot nu toe al twee presentaties moeten geven voor verschillende vakken.

Exchange life is ook echt super, ik ontmoet zoveel mensen van over de hele wereld! Helaas zijn er zoveel nieuwe namen om te leren dat dat erg lastig is. Ik heb Singaporezen, Koreanen, Chinezen en mensen uit India, Maleisie, Thailand, VS, Canada (die zijn in de meerderheid onder de exchange students), Mexico en allerlei Europese landen ontmoet. Bijna iedere dag ontmoet ik weer nieuwe mensen, en er is altijd een clubje dat uitgaat. In de eerste week was er een beach party, waar bijna alle exchange studenten (ook van andere universiteiten) heen gingen. Omdat alcohol hier zo duur is, waren de meeste gewoon aan het drinken op het strand om af en toe naar binnen te gaan om te dansen. Het goedkoopste biertje was binnen zo'n 12 Euro geloof ik, maar de 7/11 (een soort AH to go die 24/7 open is) verkoopt bier voor veel minder. Vandaar dat de meeste daar drinken halen en op het strand gaan zitten. Het feest duurde tot 4 uur, maar eigenlijk had niemand zin om op een taxi te wachten omdat er een rij stond en omdat je 's nachts 50% extra betaald. Dus gingen we zwemmen tot de zon opkwam, wat helaas aan de andere kant van het eiland bleek te zijn, om daarna gewoon de metro weer naar de campus te pakken.

Ook het Chinees nieuwjaar was heel erg gaaf, met vuurwerk en performances en superveel om te doen en zien overal. Ik zal kijken of ik wat foto's kan posten ervan.

Verder ben ik ook druk met hardlopen, wat hier super goed gaat! Inmiddels kan ik 2 rondjes om dat campus heen lopen zonder te stoppen, wat in totaal 12.5 km is. Het weer maakt het wel lastig, want ik kan nooit 2 rondjes overdag lopen omdat het zo warm is, meestal ga ik rond 10u 's avonds ofzo. En tot nu toe nog steeds heel braaf om de dag!

Volgend weekend: Taiwan!! Ik ga naar een Lantern Festival met 6 anderen; twee canadezen, een amerikaan,australier, zweed en een koreaan. Het is wel koud daar (15 graden)! Oké, niet vergeleken met Nederland, maar wel vergeleken met Singapore... Ik moet zelfs een lange broek meenemen :p

Liefs!

PS: op t moment kan ik dus geen foto's plaatsen omdat ik geen oude foto's kan deleten, hopelijk later wel!

  • 10 Februari 2014 - 22:34

    Bert:

    Hoi Nadine,

    Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt. Nog even doorgaan met hardlopen, kunnen we alsnog de halve marathon samen doen?

    Veel plezier in Taiwan.

    Doei!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 1235
Totaal aantal bezoekers 22925

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 19 Mei 2014

Uitwisseling naar Singapore

27 December 2010 - 18 Juni 2011

Groot Brittanië

17 November 2009 - 01 April 2009

Walkabout

Landen bezocht: