Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nadine Kostman - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Door: Nadine

Blijf op de hoogte en volg Nadine

08 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo allemaal,
Een beetje laat (aangezien het al twee weken geleden is dat ik in Hong Kong zat) maar toch nog een verslagje over Hong Kong.

Ik kwam om 5 uur 's ochtends in Hong Kong aan en na zo lang reizen was ik super moe. Dus ik besloot een taxi te nemen naar mijn hostel, om te kijken of ik daar toevallig al terecht kon. Toen ik in de taxi zat bewonderde ik de prachtige en idioot hoge gebouwen van Hong Kong, gek genoeg zijn het vooral de appartementen gebouwen die zo hoog en groot zijn. Vanaf de gigantische bruggen waren al overal grote schepen te zien die heen en weer voeren, heel erg gaaf.

Het hostel was in een vrij eng gebouw, waar ik naar de 16e verdieping moest met de lift, en daarna nog 5 minuten zoeken naar het juiste appartement. Toen ik daar aan kwam mocht ik nog niet in checken, maar wel mn koffer achterlaten. Het was erbinnen zo'n rotzooitje dat ik het eigenlijk niet vertrouwde, dus zei dat nog spullen in mn tas had zitten die ik nodig had. Toen mocht ik ineens wel nog even slapen, en later inchecken.
Behalve de wc (met de douche erboven en de deur die altijd een kier openliet) wende het hostel snel, en ik had erg fijne mensen in mn kamer.

De dagen dat ik er was heb ik veel tempels, touristische plaatsen en Disneyland bezocht. En een keer lekker uitgewaaid op het strand (en heerlijk in het koude water gezwommen!). Ik vind Hong Kong zo'n mooie en ook rouwe stad. Alle gebouwen zijn hoog, of ze nou nieuw of oud zijn, en alles staat door elkaar.

Het water wat midden door de stad gaat is super groot, en 's avonds is er een heel gaaf uitzicht naar de andere kant. Lang niet iedereen spreekt engels, omdat 95% van de bewoners Chinees is. Maar omdat het een Engelse kolonie was, is de officiele taal Engels.

De gigantische Buddha in de stad is een echte touristische trekpleister, en ik ging er met de bus heen om wat meer van Lantau Island te kunnen zien. Het is heel erg indrukwekkend, maar de stromen toeristen (zelfs op maandag) maken het wel lastig om ervan te genieten. Andere tempels die ik in de stad heb gezien waren heel anders, echt oases van rust. Disneyland was heel erg gaaf om te zien, er gaat een speciale metro naar Disneyland toe die ramen heeft in de vorm van Mickey mouse. Ik was naar een show geweest, het verhaal van de Lion King met zang en dans. Alles was in het Engels, maar er waren 2 aapjes die Chinees spraken en er waren tv schermen met vertaling naar het Chinees.

De 10.000 Buddha Temple was ook heel gaaf om te zien, langs het pad naar de tempel staan ook overal Buddha's, en binnen zijn er nog veel meer (maar daar mag je geen foto's maken). (Volgens mij gaan ze in de volgende aflevering van 'Wie is de mol?' naar die tempel!). De bekende peak met uitzicht over de haven was echter minder mooi, na meer dan een uur omhoog te hebben gelopen met de Mexicaan die bij mij in de hostel kamer sliep, was er zoveel smog in de lucht dat je amper 30 meter over de rand van het uitkijkpunt kon kijken terwijl je normaal de hele stad hoort te kunnen zien.

Al met al vond ik Hong Kong echt een geweldige stad, waar ik graag nog een keer naar toe zou willen!

Liefs Nadine



  • 27 Januari 2014 - 08:33

    SaS:

    Hi Nadine,

    Nou, dan reageer ik maar met een quote van Boeddha op jouw reiservaringen:

    "Your purpose in life is to find your purpose
    and give your whole heart and soul to it"

    Ik hoop dat deze reis je dichterbij je 'purpose' brengt!
    Liefs,
    SaSx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 17 Aug. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 22927

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 19 Mei 2014

Uitwisseling naar Singapore

27 December 2010 - 18 Juni 2011

Groot Brittanië

17 November 2009 - 01 April 2009

Walkabout

Landen bezocht: